בפרשת נשא מפורטת עבודתו של שבט לוי במהלך תקופת המדבר על פי שלוש המשפחות המרכזיות ששייכות לשבט זה: גרשון, קהת ומררי. לכל משפחה בשבט תפקיד ייחודי בנשיאה, פירוק ובנייה של המשכן. לדוגמא, בני משפחת קהת מופקדים על נשיאת ארון הברית. בני שבט לוי משרתים את עמם מגיל שלושים ועד גיל חמישים.
פרשת נשא היא המקור שעליו מבוססת מסכת סוטה במשנה. בפרשתנו מתואר מבחן אשר אמור לגלות אישה נואפת. המבחן נעשה על ידי כהן והוא כולל שתיית "מים מאררים" שהכהן מכין. טקס הסוטה בוטל בסוף ימי בית שני בימי רבן יוחנן בן זכאי.
עוד בפרשה, חוקים לגבי הנזירות הכוללים את האיסור לגלח את שיער הראש והאיסור לאכול מפירות הגפן. ברכת הכוהנים המצוטטת מעלה מופיעה בפרשה זו. עד היום נהוג בבתי כנסת שהכוהנים עולים אל הבמה ומברכים את הקהל בברכה זו. ישנן משפחות שנוהגות לברך את הילדים בברכת הכוהנים בשעת סעודת השבת בצירוף ברכת "ישימך אלוהים כאפרים וכמנשה/ ישימך אלוהים כשרה רבקה רחל ולאה". לבסוף, מתואר טקס חנוכת המזבח במשכן. במשך שנים- עשר ימים מגיע כל אחד מהשבטים ומקריב קורבן לציון סיום הבנייה.
הצעה ליצירה: ברכת הכוהנים על חמסה מקושטת מעץ
חומרים
- חמסה מעץ (אפשר להחליף בכל חומר אחר וגם לצייר את היד שלנו על דף קשיח יחסית ולגזור לנו חמסה ייחודית.)
- צבעי טוליפ מנצנצים (צבעים לציור על בדים ועץ)
- קישוטים
- חוט לתלייה
תהליך היצירה:
- כותבים על החמסה בעזרת צבע הטוליפ את מילות ברכת הכוהנים.
- מקשטים סביב כיד הדמיון וקושרים חוט לתליית החמסה.